C0baan


Ape guna hidup kalau kita tidak diuji 0leh ALLAH?.Pada hari ini sepatutnya aku kena pergi ke kem.Tetapi malang tidak berbau,aku yang sepatutnya pergi ke sekolah dan berkumpul di sana pada pukul 9 pagi tidak dapat hadir.Aku telah berjanji dengan huzai untuk tumpangnya pulang ke sek0lah pada pukul 11 malam semalam.Tetapi ia ditangguh selepas subuh memandangkan ayah dia keletihan.0leh itu,sebelum tidur aku 'set' jam pada pukul 5 pagi untuk bersiap sedia lebih awal.Tetapi apakan daya,dah tidur mati,aku terjaga pada pukul 7 pagi.Astagfirullah hal azim...aku bingkas bangun mengambil wudhuk lalu segera menunaikan s0lat fardhu subuh.


Tiba-tiba,handphone aku berbunyi...oh huzai call.Huzai kata dia dah bert0lak pergi ke sek0lah dah nak sampai dah p0n.Aku mengucapkan ribuan terima kasih yang tidak terhingga kepada Huzai.Tetapi,bukan salah dia pon,aku yang salah sebenarnya.Takpe2 aku menganggap ini adalah ujian dari Allah.Kita merancang tetapi Allah sebaik-baik perancang.Mungkin ada hikmah disebalik kejadian ini.Macam mana aku nak pergi ni?pelbagai idea gila timbul di k0tak fikiran aku.Aku ingat nak naik m0t0 ja pergi sana,alah...bukan jauh p0n dari rumah aku.Erm..tapi gila-gila p0n mesti tanya abang aku dulu.


Alhamdulillah,akhirnya Allah telah memberi jalan penyelesaiannya.Abang aku cakap dia b0leh hantar aku pergi ke sana.Lepas z0hor dia cakap dia balik ke rumah.Kesianla juga kat abang aku kena ulang-alik ke MIAT.Jarak masa tempat abang aku belajar dari rumah mengambil masa kurang lebih 1 jam perjalanan.Baik tak abang aku..haha.Tak kisahla lewat sampai.Asalkan b0leh ikut program,terisi la sikit roh aku ini.


0leh itu,setiap kejadian pasti ada hikmahnya.Jangan cepat marah dan mesti selalu berfikiran p0sitif.Kalau ditimpa kesusahan,jangan putus d0a kita kepada ALLAH,kerana disitulah tempat kita bergantung.Wallahua'lam

1 comments:

abrar said...

hidup mesti viaujiau..haha