They complete my life :)

series bukan senang nak cari. apatah lagi nak memiliki.
ape yg susahnya?
itulah kawan, sahabat, dan teman.
post kali ni nak bercerita pasal kawan,
yg kesan mereka begitu besar dalam kehidupan insan bernama
Syed Ahmad Islami bin Syed Mohd Khair :)

#1 qasiemi aka que
rawang. nak describe pasal dia mmg tak hbes. dia ni tolong aku settle down dkt matri dan usim.

#2 luqmaan aka louq
skudai. sama, nak describe dia mmg xhbes. seorang yg aku respect. tolong aku settle down di matri.

#3 muiz aka muyez
skudai. pon sama nk describe takkan hbes. happy go lucky. tolong aku settle down di matri dan ktd.

#4 safwan aka wan
panglima garang. lama tak jmpa. sgt pelawak dan panas baran. tolong aku settle down di smik.

#5 zaid aka zaid
taman melewati. genius. malu dgn dia tolong aku byk sgt. tolong aku settle down di usim

#6 syahmi aka cekmi
kedai lalat. kelantan sejati. baik dan lawak. byk bantu dan tolong aku settle down di tamhidi usim.

#7 khair aka kher
klang. sgt baik dan lawak. xpernah lupa aku. tolong aku settle down di smik

#8 wafiy aka fiy
gombak. baik dan suka lepak bersama. tolong aku settle down di gombak.

kalau nak besarkan skop lagi, mereka sebenarnya influence besar hidup ni.
bukan maksud kawan2 lain dilupakan, tidak sama sekali.
cuma mereka ini terlampau byk tolong dan bantu aku,
sampai tak tau mcm mana nak balas :(.

last but not least,
mustahil dlm persahabatan takkan bergaduh. betul tak?
so. jgn kita lupa seribu kebaikan kawan kita hanya sebab satu kesalahan dia.
ya mungkin betul satu kesalahan boleh membuatkan kita lupa seribu kebaikan kawan kita.
kenapa?
sebab anda 'mungkin' maksum, tapi kawan kita bukan maksum.

thats all.
love you !

p/s: nombor tu bukan bermaksud kwn aku tu lebih dri kwn yg laen. just a numbering okeh. tak pyh ikut turutan pon :)



hobi

yes i have to find a hobby.
kadang2 bila stress study rasa nk enjoy sikit.

tapi apakan daya.
org laen ade minat DOTA,
ade yang minat KOREA,
ade yg minat GITAR,
ade yg suka pi makan 5STAR,
ade yg suka lyn MOVIE.

tapi apekan daya.
semua tu aku tak minat.

ape yg aku minat hanyalah main FUTSAL or BOLA SEPAK.
tapi memandang susah utk dpt benda nih.

i have to choose another hobby.
probably DOTA i think.

hmmmmmmm.
thats why, i wish this pandan campus will move immediately
as possible to nilai campus.

i miss my friend there.
playing futsal all day and night :(



Confident

I tried many time to boost up my confident level. buat it does't work. actually i just want to update my blog. my brother said to me ' even dah ade ikatan pon xsemestinya dpt jaga diri lagi'. takde, tadi sembang kawen dgn abg aku. rasa mcm nak kawin. byk betul masalh zaman skrg. hmmm,mm

Sooner or later


Must study hard. Always keep calm. Just move on.

What you want to be?



First of all. Ape yg dikongsikan ini amat susah untuk dibuat tapi ia bukan mustahil :)
This is from my experience.
Analogy:
You have done well in SPM. Score straight A's. Then you got tawaran to enter foundation to a course that everyone want. Dalam or luar negara la konon. Then you try you best to pass the requirement. You try your best. But suddenly you tak pass. Dan others yg kamu fikir x lyk, dapat ambik tempat tu(yang dulu low2 je). Then you terpaksa dilelong ke course2 laen. Ape perasaan korg? sedih of course.

So this is what my teacher said to me when i'm in high school. 
They mention it everyday and everytime.

Xkesah jadi ape. Polis? Cikgu? Doktor? Hacker? Atlit? Peniaga? Penganggur? Yang penting Islam boleh tumpang dan dapat manfaat dari kita. Berapa ramai orang Islam yg pandai, berjaya dan hebat, tapi Islam langsung tak dapat manfaat. Rugi dan sia-sia. So jadilah ape2 pon dah besar nanti asalkan Islam boleh tumpang. Itulah pesanan cikgu saya :)

Walaupun x dapat course yg dihajati. Sematkan cita-cita untuk membantu Islam kelak.
 Insya Allah.



Secret admire :)



Actually dalam hidup, byk org yg saya jadikan inspirasi. Dikalangan mereka ada yang special. 

Who? 
They are my two awesomes brother. Syed Ahmad Fathi and Syed Zulfaqar. 

Whhhhyyyy?
Now. Sorang last year di Russia dan sorang lagi nak masuk second year di Canada. waahh.
Mereka dikenali ramai. Inspire other people. Always show me a good role model.
I miss the moment with them in childhood :(
I love to play futsal with amad. I always improve myself in futsal just to let him say at me one day.
'hebat ko sekarang eh'. huhu
When I'm with zul. I feel like to stay beside him forever. He was very funny. Always make me laugh.
Working with him, I will do whatever he said.


Bila pergi program mesti ade je org tanya pasal diorang ni.
Asal ko tak pergi oversea? common question.
Dah ade org merisik dah pon. kahkahkah. secret2. 
Dalam hati rasa kerdil betul diri ni mempunyai abang2 yg hebat.

Yup. They inspired me a lot in my life. When I'm down, I think of them. They can, why I can't.
I will be always me. Making them as something that I must overcome. 
Wait and see my brothers !
adikmu bukan sebarang adik. haha

Amad :)

Zul :)


Now it's not secret anymore :)

AS TAMHIDI STUDENT.

Assalamualaikum.
Sedikit Pengalaman Untuk Dikongsi.
Tak tau nak mula dari mana. Dah lama x bukak blog ni.
Xpe. Story mory je.

sebenarnya skrg tgh cuti 4 bulan. baru hbes tamhidi sessions 11/12.
Tamhidi ni cam matrikla tpi khas di USIM.

TU DIAAAAAA......

check2 UPU dapat msuk tamhidi PERGIGIAN. Jujur apa aku nmpk adalah duit dan boleh jadi kaya. Yelah dapat jdi doktor gigi. Rilek la. Korg pon same gak. Haha. Ape lagi aku pon shoot la terus.

Dipendekkan cerita........

Inilah Classmate aku utk kedua2 sem ni :)

Ini pulak Kuliah Tamhidi Pergigian ^^

 Budak tamhidi lain kate 'budak2 perempuan Tamhidi pergigian ramai lawa'. Tu diorg jelez. Haha. Bukan aku kata ye. Bagi aku semua lawa.

Dipendekkan cerita lagi.....
Part ni yang best nih...
Alhamdulillah. Dengan izin Allah. aku berjaya mendapatkan dean list utk sem 1 ja....

Tu dia Puan Pengarah.


Ini Ustaz aku. Dua2 masih single lagi.

Time ni suka +sedih. Sebab Tamhidi sudah pon tamat. It's Over.
 Lepas ni semua akan masuk degree. 
Dan sekarang tgh bercuti. Telah dapat result sem 2. Alhamdulillah saya dan kawan2 berjaya melepasi pointer yg ditetapkan utk ke Fakulti pergigian di Ampang. But, there is always but. Result masuk degree belum keluar lagi. Walaupun dah lepas pointer, masih bahaya lagi disebabkan competition yg ada. Adoi.
Terlampau byk kenangan yg nak ditulis. tapi x larat. Let's the picture tell it.










The end :)